24 Sep
24Sep

Před chvíli mi volali z hotelu. Že prý připravují salonek pro moje školení a koukají do požadavků na vybavení a určitě je tam chyba - žádný dataprojektor a dva flipcharty! Není to chyba, takhle to chci.
 
I klienti se občas diví, že nemám pro trénink připravenou ppt prezentaci.
 
Tak na vysvětlenou, nejsem stará struktura, co se bojí počítače a PowerPoint není moje noční můra. Ano, oboje obstojně ovládám, dokonce školím on-line! :-)) Ale na tréninku soft skill, podle mne, dataprojektor a PowerPoint nepatří, a když už, tak jen na krátké momenty, např. pro přehrání videa nebo velmi krátkou prezentaci důležitých dat.
 
A zde jsou mé 3 hlavní důvody proč:
 
1. Plátno strhává pozornost - účastníci se soustředí na to, co se objeví na plátně a trenér hraje druhé housle.
 
2. Všechno, co je napsané v ppt je již definitivní. Nikdy (na rozdíl od flipchartu) nemůže dynamicky zachytit to, co bylo právě vymyšleno nebo řečeno. Proto trénink s PowerPointem bude vždy uniformní a s flipchartem originální.
 
3. V ppt je všechno již dané a účastníci to ví. Jejich aktivita v tréninku a zapojení mozku se tím výrazně sníží. Oni zkrátka ví, že odpověď na trenérovu otázku je v té prezentaci už napsaná, tak si na ni počkají. Nemusí ji vymýšlet, už je vymyšlená. Stávají se tak pasivními konzumenty toho, co někdo přináší zvenčí a míra ztotožnění s tím proto bývá malá. Naopak, pokud něco spoluvytvoří (třeba na flipchart pod vedením trenéra), je to jejich "dítě", které tak snadno nezatratí.