Repertoár potřebných dovedností pro vedení lidí je obsáhlý, protože druhy interakce s podřízenými jsou různé. Počínaje náborem, přes zaškolení, řešení operativy i strategických cílů, vyhodnocování a někdy i ukončování pracovního poměru. Proto opravdu účinné manažerské vzdělávání je spíše běh na dlouhé trati než sprint.
Rozvoj manažerských dovedností zahajuji nejčastěji tréninkem
Efektivní komunikace (protože na té staví všechny měkké dovednosti), často v kombinaci se Zvládáním konfliktů na pracovišti, asertivitou a vyjednáváním (protože tam hned můžeme nejlépe vyzkoušet techniky efektivní komunikace, ale také proto, že je to tzv. žhavé téma).
Další vzdělávání manažerů pak čerpá z témat jako:
- Vedení lidí a leadership (jak méně nařizovat a více inspirovat)
- Přijímací pohovory (jak je vést a jak poznat toho správného nového člena týmu)
- Motivace a jak motivovat bez peněz (aneb co funguje lépe než peníze)
- Operativní zpětná vazba (pochvala a kritika)
- Hodnotící pohovory aneb jak řídit pomocí cílů (výroční pohovory orientované na budoucnost)
- Stres management
- Time managemet (jak si vybalancovat soukromý a pracovní život)
- Budování úspěšných a fungujících týmů
- Prezentační dovednosti (již žádné nekonečné přípravy a jak opravdu zapůsobit na lidi)
- Facilitace a vedení porad (jak zapojit všechny mozky na poradě a využít synergie týmu)
- Řízení projektů (smysluplně a efektivně od A do Z)
Jakýkoliv trénink bude vždy kombinací některých těchto dovedností v závislosti na konkrétních potřebách cílové skupiny.